Fødevarer >> Nyheder >> Eurofins IT problemer

Eurofins IT Problemer

Sidebar Image

Status på Eurofins IT Problemer, 14. juni 2019

Læs tidligere opdateringer her

Flere og flere af vore IT systemer er blevet genetableret efter det angreb af ransomware, der ramte os d. 2. juni. De fleste af vore virksomheder og aktiviteter nærmer sig igen normale forhold, men vi har desværre også systemer som endnu ikke er på plads. Det gælder især EOL og vore aktiviteter inden for fødevarer/foder. Vi arbejder hårdt på at få de sidste systemer på plads først i den kommende uge.

Vi modtager nu prøver som normalt, men der må i de næste par uger forventes forsinkelser, hvilket vi beklager. I mange tilfælde fungerer vores IT systemer med nedsat kraft og der går endnu nogle uger før vi kan forvente at disse er fuldt ud retableret.

Situationen er forskellig for de enkelte Eurofins selskaber i Danmark så vi kan kun opfordre til at I tager kontakt til jeres normale kontakt eller vores reception, hvis I ønsker yderligere information/drøftelse  om resultater og prøver.

Vi er taknemmelige for den store indsats som vort personale yder og vi er taknemmelige for den forståelse vi møder fra vore kunder.

Direktionen

Eurofins Danmark

 

EOL er ude af drift - derfor skal følgesedler anvendes (findes her)

Vejen d. 06.06. 2019 kl. 12.53

Husk at angive på alle bestillinger, hvor resultatet skal sendes til.

Vi har pt. ikke et tidspunktet for genopstart af EOL, dog tidligst d. 11. juni. Vi beklager meget situationen og håber på jeres forståelse. 

 

Status på Eurofins IT Problemer, 7. juni 2019

Læs tidligere opdateringer her

Der er fremgang i genetablering af vore IT operationer efter det angreb af ransomware, der ramte os d. 2. juni. Vi kan igen kommunikere udadtil og har genoptaget både analyse og rapportering af resultater, men med reduceret kapacitet og med begrænsninger i rapportering og den service vi normalt tilbyder, idet mange af vores systemer, herunder EOL, stadig ikke er tilgængelige eller fuldt funktionsdygtige.

Situationen er forskellig for de enkelte Eurofins selskaber i Danmark. Dette skyldes at der er store forskelle på, hvilke systemer der anvendes og i vor høj grad disse er ramt af ransomwaren. Vores teams arbejder fortsat hårdt på at genoprette systemerne og få alternative systemer til at fungere. Det er ikke muligt at give en tidshorisont, på hvornår alle systemerne er genoprettet og mange af vore kunder må derfor desværre forvente forsinkelser og uregelmæssigheder også i de kommnede uger, hvilket vi meget beklager.

Direktionen

Eurofins Danmark